مکمل سوخت

مکمل سوخت موتور سیکلت

مکمل سوخت

 

مکمل سوخت مزایای بسیاری را برای موتور سیکلت ها به دنبال دارد. استفاده از این نوع مکمل ها علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت باعث بهبود عملکرد و کارایی موتور سیکلت ها خواهند شد. که  در ادامه تیم تولید محتوای ووفر آن ها  را شرح خواهد داد.

مزایای استفاده از مکمل سوخت موتور سیکلت

یکی از مزیت های مهم و قابل توجه استفاده از مکمل سوخت موتور سیکلت افزایش اکتان سوخت به طور قابل توجهی است. در واقع فشرده سازی بالا و موتورهای با کارایی بالا به سوخت هایی با اکتان بالا نیاز دارند، از اینرو استفاده از  این نوع مکمل نقش بسیار مهمی در اجرای این فرآیند دارد.

استفاده از این مکمل ها به نوعی باعث می شود موتور سالم تر و نو تر کار کرده و مصرف سوخت  نیز کاهش یابد. همچنین مصرف این مکمل ها به نوعی باعث کاهش دمای موتور می شود، بنابراین با استفاده طولانی مدت از موتور سیکلت ها دمای موتور افزایش پیدا نمی کند. در ضمن استفاده از این مکمل موجب تمیز شدن سیستم سوخت رسانی شده و پاشش سوخت را نیز به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

با استفاده از این نوع مکمل ها کربن های انباشته به خوبی تمیز خواهند شد و مشکل گرفتگیدر محفظه احتراق نیز رفع می شود. رفع زنگ زدگی انژکتورها نیز از دیگر مزایای استفاده از مکمل سوخت موتور سیکلت به شمار می آید.همچنین استفاده از این مکمل ها با بهبود پایداری اکسیداسیون سوخت نقش بسیار مهمی در جلوگیریاز تخریب سوخت در طی ذخیره فصلی یا طولانی مدت دارند. استفاده از این نوع مکمل هااثرات سوخت با کیفیت پایین را خنثی می کند.

با استفاده از مکمل سوخت موتورهایی که اغلب برای پیمودن مسافت های کم طراحی شده اند و یا موتورهای کوچکتر که مستعد آلودگی هستند با محافظت بیشتری کار خواهند کرد. با استفاده از این نوع مکمل ها هزینه تعمیر نیز به طور قابل توجهی پایین می آید. موتور سیکلت ها با مصرف این نوع مکمل ها سوخت کمتری مصرف کرده و میزان آلودگی های تخلیه شده کمتری دارند. فرسایش کمتر، عمر طولانی تر و قدرت موتور بیشتر نیز از دیگر مزایای استفاده از مکمل های سوخت به شمار می آید.

میتوانید انواع مکمل موتورسیکلت که توسط شرکت ووفر تولید شده در صفحه اکتان موتور سیکلت شهری  و اکتان موتورسیکلت مسابقه ای مشاهده نمایید.

(نمونه ای از مکمل سوخت)

نگاهی بر اهمیت استفاده از این نوع مکمل

بهتر است بدانید کیفیت سوخت در اغلب خودروها و موتور سیکلت هایی که از سال 2000 به بعد تولید شده‌انداز اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، زیرا موتور این خودروها و موتورسیکلت ها نسبت به سوخت مصرفیحساسیت بسیار بالایی دارند. برای اینکه موتورسیکلت ها به بهترین شکل کار کنند باید از مکمل های سوخت با کیفیتی برای آنها استفاده شود. به هر اندازه که عدد اکتان مکمل های سوخت مصرفی بالاتر باشد فرآیند احتراق در موتور سیکلت به شکل مناسب‌تری صورت می گیرد.

با استفاده از اکتان بوسترها می توان عدد اکتان بنزین مصرفی را افزایش داد. در واقع اکتان بوسترها دارای ترکیبات شیمیایی خاصی هستند که بعد از اضافه شدن به سوخت عدد اکتان بنزین را طی واکنشی سریع افزایش می دهند. این کار موجب می شود تا احتراق موتور سیکلت به خوبی انجام شود. همچنین استفاده از مکمل های سوخت با جلوگیریاز ناک یا انفجار های اضافیباعث روان تر کار کردن سیلندر ها می شوند.

آشنایی با انواع مختلف مکمل سوخت

بهتر است بدانید مکمل سوخت که از نیازهای ضروری برای کارایی بهتر موتور سیکلت به شمار می آید دارای انواع مختلفی است. تقویت کننده مربوط به سوخت موتور سیکلت یکی از این انواع مختلف به شمار می آید. همچنین برای تمیز کردن سیستم انژکتور از مکمل های تمیز کننده سیستم موتورسیکلت استفاده می شود. تقویت کننده اکتان موتورسیکلت نیز از دیگر انواع مختلف مکمل می باشد. با استفاده از این نوع مکمل می توان عدد اکتان سوخت را به طور قابل توجهی افزایش داد.

به هر اندازه سوخت اکتان بالاتری داشته باشد عمل احتراق به بهترین شکل انجام می شود. ترکیب کردن این مکمل همراه با بنزین تاثیرات مثبت بسیار زیادی را در موتور سیکلت به دنبال دارد. تمیز کننده تزریق موتور سیکلت نیز از دیگر انواع مختلف مکمل سوخت می باشد. در واقع استفاده از مکمل های سوخت مزایای بسیاری را برای موتور سیکلت به دنبال دارد. این مکمل ها نه تنها از خرابی های احتمالیجلوگیری می کنند بلکه مشکلات موجود در موتور سیکلت شما را به خوبی حل می کنند.

(نمونه ای از مکمل سوخت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *