اطلاعات عمومی خودرو
اطلاعات عمومی مکمل سوخت
در کشور ما بعلت نداشتن دانش فنی در مورد مباحث سیالات خودرویی مانند (سوخت مکمل روغن موتور ، روغن ترمز و روغن گیربکس ) ، بصورت حدس وخطا و تجربی تا به حال استفاده میشده ولی در سالهای اخیر با وجود دستگاههای داینو و بالارفتن اطلاعات عمومی این امر درصدی به روز شده است. استفاده از سوخت با هر برندی در خودرو میبایست یا فرمول ترکیب از تولید کننده محصول گرفته شود و یا در داینو در راندهای مختلف این درصد بدست آید در غیر اینصورت یا افت توان نسبت به بنزین معمولی خواهید داشت یا هیچ تغییری احساس نخواهید کرد پس قبل از استفاده از سوخت حتما اطلاعات فنی خودراتکمیل بعد مصرف نمایید.
نقطه بهینه در مصرف سوخت
تنها راه حل رسیدن به نقطه بهینه در مصرف سوخت و مکمل آشنایی با مقدار ترکیب آنها با بنزین جایگاهی می باشد. هر خودر باید نسبت به اکتانی که موتور خودرو نیاز داره ، مکمل یا سوخت مصرف کنه اگر کمتر ترکیب کنه هیچ تغییری بر روی موتور مشاهده نخواهد شد. اگر بیشتر از آن مصرف شود، سوخت سنگین تر و توان ماشین پایین تراز توان موتور که با بنزین معمولی دارد خواهد رسید. ودر صورتی که در دراز مدت موتور خودرو با بنزینی که اکتان مناسب و نداره ،کارکنه باعث تخریب موتور و از بین رفتن آن میشه پس استفاده از مکمل لازم ولی با رعایت اصول آن باید مصرف شود. سه مشخصه حجم تراکم و کمپرس) لازمه محاسبه فرمول ترکیب .میباشد ما شبانه روز جوابگوی شما عزیزان برای مشاوره هستیم.
توان پایین موتور
اکثریت مردم همیشه از اینکه موتور خودروشون بد کارمیکنه و یا داغ میکنه و یا توان بالایی نداره میرن سمت مکانیک خودرو و با صرف هزینه بالا مشكلشون حل نمیشه خودرو در ۳ نقطه میتونه مشکلات ذکر شده را نمایان کنه، سیستم سوخت رسانی تا سوپاپ و سیلندر براثر خام سوزی و مصرف سوخت نامناسب) کاتالیست پرشدن براثر نامنظم بودن کارکرد موتور و خام سوزی و روغن موتور (عدم نظافت داخل موتور). شما با سه محصول مراقبتی (کلینر، محافظ کاتالیست و فلش موتور میتونین با مصرف دوره ای تمام مشکلات و حل کنین و همیشه موتور خودروی شما اورال باشه وطول عمر قطعات موتور را تا ۴ برابر افزایش دهید. کلینر هر ۳۰۰۰ کیلومتر محافظ کاتالیست هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر فلش موتور هر بار تعویض روغن
روغن موتور با کیفیت 2
یکی از مزایای روغن موتور با کیفیت سیاه شدن بعد از کارکرد میباشد. روغن موتوری که بعد از کارکرد سیاه نمیشه ویا دیرتر سیاه میشه یعنی از ادتیوهای شوینده با کیفیتی برخوردار نبوده و باعث تخریب قطعات داخل موتور خواهد شد. درضمن یکی از مواردی که در روغن موتور دقت نمیشود ترافیک هست یعنی روغن موتوری که ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد با احتساب ترافیک باید روی ۳۵۰۰ کیلومتر تعویض شود.
روغن موتور با کیفیت 2
یکی از مزایای روغن موتور با کیفیت سیاه شدن بعد از کارکرد میباشد. روغن موتوری که بعد از کارکرد سیاه نمیشه ویا دیرتر سیاه میشه یعنی از ادتیوهای شوینده با کیفیتی برخوردار نبوده و باعث تخریب قطعات داخل موتور خواهد شد. درضمن یکی از مواردی که در روغن موتور دقت نمیشود ترافیک هست یعنی روغن موتوری که ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد با احتساب ترافیک باید روی ۳۵۰۰ کیلومتر تعویض شود.
اکتان بوستر چیست؟
اکتان بوسترها مکملی برای افزایش عدد اکتان بنزین خودرو هستند که نقش مهمی در بهبود عملکرد موتور خودرو ایفا میکنند. اگر سوخت مصرفی خودرو عدد اکتان کمی داشته باشد مشکلاتی مثل ناک زدن خودرو هنگام رانندگی به وجود می.آیند بنابراین برای جبران کیفیت پایین بنزین مصرفی خود، پس از مطالعه دفترچه خودرو و تشخیص بنزین مناسب میتوانیم از اکتان بوسترها استفاده کنیم که با توجه به فاصله کیفیت بنزین داخلی با استانداردهای جهانی، استفاده از مکملهای افزایش دهنده اکتان برای تمامی خودروها على الخصوص در سفرهای طولانی توصیه میشود. فقط در تهیه این محصول دقت فرمایید، چون اگر از برند معتبر استفاده نکنید به موتور خودرو کمک نکرده اید بلکه در کوتاهترین زمان ، موتور دچار مشکلات فنی حاد خواهد شد.
عدد اکتان بنزین
عدد اکتان مقیاسی برای نشان دادن مقاومت بنزین در برابر گرما، فشار و احتراق خودبه خود بدون جرقه است. هر چه عدد اکتان بیشتر باشد بنزین در مقابل پدیده احتراق مخرب ناشی از فشار و گرما مقاوم تر خواهد بود و احتراق بهتری خواهد داشت. درواقع عدد اکتان نشانگر میزان کیفیت و نحوه عملکرد بنزین است و هرچه این عدد بالاتر باشد موتور عملکرد و بهتری خواهد داشت. پیشرانه خودروهای مدرن به بنزینی با اکتان بالا نیاز دارد زیرا ضریب تراکم این پیشرانه ها بالا است و استفاده از بنزین اکتان پایین مشکلی که به آن گفته میشود را به دنبال ناک زدن خواهد داشت بنزین با توجه به عدد اکتان معمولاً به دو دسته معمولی و سوپر تقسیم میشود که اکتان بنزین معمولی 87 و اکتان بنزین سوپر 95 است. استفاده از بنزین سوپر در موتورهای جدید و خصوصاً نمونه های توربوشارژ ضروری است اما در صورت در دسترس نبودن این نوع بنزین میتوان با استفاده از مکمل بنزین عدد اکتان بنزین معمولی را به سوپر نزدیک کرد.
انتخاب صحیح محصولات
آیا میدانستید خودرویی که چه بصورت فابریک و یا لوازمی در مسابقات استفاده میشود، چون در تنش شدید قرار میگیرد سیالات خودرویی سوخت، مکمل، روغن موتور ضدیخ ، روغن گیربکس، روغن ترمز گریسها باید متناسب با آن انتخاب شود آیا میدانید با انتخاب صحیح این محصولات میتوانید حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصدتوان بیشتر از خودرو بگیرین ؟ پس مشاوره و خواندن مطالب در این زمینه میتواند به شما کمک کند تا از خودروی خود بهترین راندمان را بگیرید مجموعه "ووفر"جهت مشاوره در خدمت کلیه عزیزان میباشد
اطلاعات عمومی درباره ناک زدن
ناک زدن یا صدای تق تق یکی از اصوات تولید شده در قوای فنی خودروها است که علل مختلفی موجب ایجاد آن میشوند. کشف سریع منبع صدا میتواند به رفع سریع مشکل کمک کند و از بروز مشکل برای موتور خودرو و هزینه های زیاد جلوگیری نمایید. بزرگترین مشکلی که موجب ایجاد صدای ضربه یا ناک میشود سوختن ناقص و نادرست بنزین است. هنگامی که یک موتور ناک میزند اعلام میکند که شمع های آن قادر به احتراق درست و یکباره سوخت نیستند. سوخت پمپاژ شده در سیلندرها به جای آنکه یکباره اشتعال پیدا کند در بازه های زمانی متوالی و به صورت جرقه های کوچک میسوزد و زمانبندی پیستون را برهم میزند. با شناخت دقیق نوع موتور و اینکه سوخت باچه عدد اکتانی باید استفاده گردد به راحتی میتوانید از این مشکل درخود روجلوگیری نمایید.
مزایای روغن موتور با کیفیت
یکی از مزایای روغن موتور باکیفیت سیاه شدن بعد از کارکرد میباشد. روغن موتوری که بعد از کارکرد سیاه نمیشه و یا دیرتر سیاه میشه یعنی از ادتیوهای شوینده با کیفیتی برخوردار نبوده و باعث تخریب قطعات داخل موتور خواهد شد. درضمن یکی از مواردی که در روغن موتور دقت نمیشود ترافیک هست یعنی روغن موتوری که ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد با احتساب ترافیک باید روی ۳۵۰۰ کیلومتر تعویض شود.
تعریف سوخت مسابقه ای
سوختی است که باید نسبت به مشخصات فنی هر خودرو و به مقدار نیاز با بنزین جایگاهی ترکیب شود و در بعضی از خودروها با حجم وتراكم بالا بصورت خالص مصرف میشود. سوخت در خودروهای مختلف حداکثر بین ۵ تا ۲۰ درصد بر روی توان خروجی تاثیر خواهد داشت. کار اصلی سوخت ۸۰ درصد) (دیگر ایجاد احتراق مناسب در بدترین شرایط رانندگی و آب و هوایی عمل کردن مانند ترموستات جهت خنک کاری بالا نرم سوزی محافظت از شمع ها محافظت از تخریب سوپاپها و شکستگی پیستونها بعلت حرارت شدید در زمان مسابقات استفاده از خودرو بدون مصرف سوخت در مسابقات برابر است با صرف هزینه های بالا جهت تعمیرات کلی موتور و مهم تر از همه از کار افتادن موتور در زمان مسابقه است.
موتور فابریک و تقویت شده
آیا میدانستید خودرو با موتور فابریک و یا تقویت شده وقتی از نظر مکانیکی برای مسابقه آماده میشود این سیالات خودرویی سوخت، ضدیخ روغن موتور روغن گیربکس روغن (ترمز هستند که باید از قطعات نگهداری کنند و انتخاب صحیح آنها نسبت به مشخصات فنی خودرو ۵ تا ۱۵ درصد میتونه تو توان خروجی تاثیر گذار باشه
تجزیه شیمیایی بنزین
در فرمول ساخت بنزین در پالایشگاههای نفت با تقطیر از نفت خام تولید می.شود البته این بنزین که به آن بنزین طبیعی گفته میشود به دلایل مختلفی که اصلی ترین آنها اکتان پایین ،است قابلیت استفاده در پیشرانه خودروهای مدرن را ندارد و باید افزودنیهایی به آن اضافه شود. به طورکلی بنزینی که در پمپ بنزینها عرضه میشود و ما در باک خودروها میریزیم با توجه به فرمول بنزین مورد استفاده عمدتاً مخلوطی است از پارافینها آلکانها، نفتنها، سيكلو آلکانها، آروماتیکها و اولفینها آلکنها است نسبتهای دقیق این مواد به عواملی شامل پالایشگاه نفت که سازنده بنزین است نفت خام مورد استفاده پالایشگاه و عدد اکتان بنزین بستگی دارد
مشکل اساسی سوخت های جایگاهی
اکتان یک آیتم از مواد اولیه تشکیل دهنده سوخت جایگاهی است. مشکل اساسی سوختهای جایگاهی موجود ، مواداولیه آن هست پس برای رسیدن به یک سوخت مناسب بجز افزایش عدد اکتان تغییر ساختار مواداولیه سوخت نیاز است محصولات ووفر" مکمل چندین ترکیب موثر سوخت میباشد یعنی بجز افزایش عدد اکتان تغییرات اساسی در سوخت ایجاد میکند و برای انجام یک سوخت و ساز مناسب مهیا میکند
روغن موتور باکیفیت 3
روغن موتور با کیفیت باید ۵۰۰ کیلومتر به بعد تغییر رنگ داشته باشه در غیر اینصورت آن روغن مشکل داره چون ادتیوهای شستشو دهنده در آن استفاده نشده و به موتور شما آسیب میرساند پس حتما حداقل ۲تا۳ بار تا زمان تعویض روغن بعدی، روغن را چک نمایید