مکمل سوخت

روش استفاده از مکمل بزنین

مکمل بنزین

بسیاری از افراد مکمل سوخت را در فهرست لوازم ضروری خودرو قرار نمی‌دهند. ولی باید بدانند که مکمل سوخت، باعث عملکرد بهتر خودرو می‌شود و همچنین طول عمر موتور را بیشتر می‌کند. 

مکمل بنزین، از بروز مشکل برای سیستم سوخت‌رسانی خودرو جلوگیری می‌کند. در نظر داشته باشید که طبقه‌بندی نادرست این ابزار، باعث زیر سؤال بردن کارایی آنها شده است. به همین دلیل است که خریدار باید در هنگام خرید مکمل بنزین، ویژگی، نوع و کاربرد آن را بلد باشد تا بعد از خرید با مشکل مواجه نشود.  در صورت نیاز به راهنمایی در خصوص خرید انواع مکمل سوخت میتوانید از طریق چت آنلاین با تیم ووفر سوالات خود را بپرسید.

روش استفاده از مکمل‌های بنزین

راحتی استفاده از مکمل سوخت باعث شده تا تمامی افراد حتی بدون ذره‌ای دانش فنی در زمینه قطعات خودرو نیز بتوانند از آن استفاده کنند که این موضوع یکی از مزیت‌های اصلی اکتان بوسترها به شمار می‌رود اما در کنار همین مزیت نکاتی نیز وجود دارند که در صورت مد نظر قرار ندادن آن‌ها، عملکرد اکتان بوستر در خودرویتان کاملا زیر سوال خواهد رفت و ممکن است حتی در بسیاری از مواقع نتیجه مطلوبی از استفاده مکمل بنزین در سیستم سوخت رسانی خودرویتان دریافت نکنید.
.

زمان ریختن مکمل بنزین در باک

یکی از نکات مهم در نحوه استفاده از مکمل سوخت، زمان افزودن این محلول به سوخت خودرویتان است!
بهترین و درست‌ترین زمان استفاده از اکتان بوستر، قبل از آغاز سوخت گیری و خالی بودن باک خودرویتان است، یعنی درست زمانی که میزان سوخت خودرویتان به حداقل رسیده و شما به پمپ بنزین مراجعه می‌کنید باید پیش از سوخت گیری مقدار مشخصی از مکمل سوخت را درون باک خودرو ریخته و سپس باک خودرو را از سوخت مورد نیاز پر کنید.
تنها در چنین شرایطی است که مکمل سوخت یا همان اکتان بوستر می‌تواند بهترین عملکرد را داشته و تمامی وظایف خود را به درستی انجام دهد.
از دیگر نکات مهم به هنگام استفاده از مکمل سوخت، میزان مورد نیاز خودروی شما به اکتان بوستر در هر بار سوخت‌گیری است و شما می‌توانید با مطالعه راهنمای مکمل سوخت خریداری شده متناسب با خودرویتان، میزان مناسب آن را بررسی کرده و در هر بار سوخت گیری آن را مد نظر قرار دهید تا آسیبی به قطعات خودرویتان وارد نشود

مکمل‌های بنزین تولید شده در شرکت ووفر با ضمانت کیفیت و فاقد مواد دارای خورندگی، سرب و MMT را در صفحه مکمل بنزین مشاهده و سفارش دهید.

انواع پرفروش ترین اکتان بوسترتولید شده در شرکت دانش‌بنیان ووفر:

در صورت نیاز به راهنمایی جهت انتخاب مکمل بنزین مناسب خودرو و یا موتورسیکلت شما میتوانید صفحه راهنمای انتخاب را مشاهده نمایید:

📍 راهنمای انتخاب مکمل سوخت

 

بهترین زمان استفاده از مکمل بنزین یا اکتان بوستر

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا اکتان بوسترها را در حجم‌های کم و بسته بندی‌های کوچکی تولید و به بازار عرضه می‌کنند؟
در جواب این سوال باید به شما بگوییم که عمر کوتاه و مفید مکمل‌های بنزین باعث انجام چنین کاری شده است.
برخلاف تصور عموم افراد، عمر مفید و کارآمد اکتان بوسترهای اصل و با کیفیت نهایتا یک سال است و به همین دلیل تمامی فروشندگان به مشتریان خود توصیه می‌کنند که پس از خرید مکمل بنزین خودرویشان از آن استفاده کرده و سعی بر نگهداری طولانی مدت آن نکنند.
پس با توجه به این شرایط می‌توان گفت که بهترین زمان استفاده از مکمل‌های سوخت، نهایتا یک سال پس از تولید آن‌ها است.

فاصله زمانی استفاده از مکمل بنزین

قطعا می‌دانید که مکمل‌های بنزین به خصوص اکتان بوسترها باعث افزایش عدد اکتان بنزین مصرفی خودرو شده و کیفیت سوخترا افزایش می‌دهد و علاوه بر آن باعث حفظ سلامت قطعات موتور خودرو نیز می‌شوند و بهتر است که برای استفاده حداکثری از تمامی مزایا و کاربردهای مکمل سوخت، هنگام خالی بودن باک و پیش از بنزین زدن مقدار مناسبی از اکتان بوستر را که با توجه به مدل خودرو و نوع اکتان بوستر مصرفی‌تان مشخص شده است را داخل باک خودرو ریخته و سپس باک خودرویتان را از بنزین پرکنید.
فاصله زمانی مناسب جهت استفاده از مکمل بنزین، در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت و سوخت گیری خودرویتان است که باید قبلاز سوخت گیری از مکمل بنزین استفاده کنید تا بتوانید کیفیت سوخت مصرفی را افزایش داده و باعث کاهش آلایندگی خودرویتان نیز شوید.

چگونه بهترین مکمل سوخت را برای خودرو انتخاب کنیم؟

امروزه مکمل‌های سوخت برای راحتی کار مشتریان در انواع مختلف با کارایی‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.
جلوگیری از بخار شدن سوخت خودرو، افزایش قدرت سوخت رسانی خودرو، بهبود عملکرد سیستم انژکتور، از بین بردن رسوبات سوخت و باک خودرو و ... از جمله وظایفی هستند که مکمل‌های سوخت بر عهده داشته و شما باید با کمی تحقیق و بررسی با توجه به مدل خودرو و کارایی مدنظرتان مناسب‌ترین مکمل سوخت یا اکتان بوستر را خریداری کرده و استفاده کنید.
انواع مکمل‌های سوخت به صورت کامل در سایت ووفر معرفی شده و شما می‌توانید با مطالعه ویژگی هر کدام از آن‌ها، بهترین مکمل سوخت متناسب با خودرویتان را به مراجه به صفحه راهنمای انتخاب مکمل سوخت بر اساس خودرو شناسایی کنید، هم‌چنین همین حالا با استفاده از چت آنلاین نیز می‌توانید با کارشناسان ووفر در ارتباط بوده و جواب سوالات خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست آورید.

انواع مکمل سوخت و کاربرد آنها

مکمل‌های سوخت علاوه بر خودروهای بنزینی برای خودروهای دیزلی یا همان گازوئیل سوز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و وظیفه مشخصی را در سیستم سوخت رسانی خودرو به عهده می‌گیرند، پس بهتر است که با انواع مکمل‌های سوخت بیشتر آشنا شده تا بتوانید انتخابی درست و دقیق داشته باشید.

از انواع مکمل‌های بنزین می‌توان به تثبیت‌کننده سوخت (استبلایزرها) ،مکمل ضد ژل، اکتان بوستر، انژکتورشوی، لوبریکانت سیلندر و … اشاره نمود. باید بگوییم که اکتان بوستر مهم‌ترین نوع مکمل سوخت است.

تثبیت‌کننده سوخت (استبلایزرها)

زمانی که خودرو بلااستفاده است، از تثبیت‌کننده سوخت برای جلوگیری از بخار شدن بنزین استفاده می‌کنند. باید ذکر کنیم که، جدیدترین نوع مکمل بنزین، دارای ترکیبات ضدخوردگی است و از خراب‌شدن موتور خودرو جلوگیری می‌کند.

یکی از ایرادات خودروهایی که کمتر از آن‌ها استفاده شده و یا مدتی به صورت ثابت در یک مکان می‌مانند، بخار شدن بنزین موجود در باک آن‌ها است که علاوه بر پایین آمدن سطح سوخت خودرو منجر به خوردگی و یا خراب شدن باک خودرو نیز خواهد شد، در چنین شرایطی از مکمل‌ تثبیت کننده سوخت استفاده می‌شود که علاوه بر جلوگیری از بخار شدن سوخت از خراب شدن موتور خودرو در طولانی مدت نیز جلوگیری خواهد کرد.

اکتان بوستر

اکتان بوستر یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین مکمل‌های سوخت موجود در بازار است که علاوه بر بالا بردن شاخص عدد اکتان باعث بالا رفتن قدرت موتور خودرو نیز شده و کیفیت سوخت خود را نیز افزایش خواهد داد و باعث کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود.
اکتان بوسترها نیز در نوع‌های مختلف تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها برای خودروهای سنگین و برخی برای خودروهای سنگین و قدرتمند هستند که در صفحه مخصوص اکتان بوستر درباره آن صحبت کرده‌ایم و شما می‌توانید به خوبی با مزایا و معایب اکتان بوستر آشنا شوید.

برای ماشین‌هایی که به‌خاطر فشار زیاد سیلندر، موتور آنها خفه می‌کند،یا خودروهایی که در استارت زدن مشکل دارند، از مکمل اکتان بوستر استفاده می‌کنند. اکتان بوسترهای جدید در محافظت از سیستم سوخت‌رسانی و افزایش کیفیت بنزینی نقش اساسی ایفا می‌کنند.

مکمل بنزین انژکتورشوی

انژکتورهای خودرو نقش اساسی در سوخت رسانی و احتراق سوخت خودرو ایفا می‌کنند که خرابی، کثیف شدن و گرفتگی آن‌ها می‌تواند مشکلاتی نظیر عملکرد نادرست موتور، استارت نخوردن صحیح، کاهش شتاب و … را در خودرو به وجود بیاورند پس بهتر است که از رسوب کردن و کثیفی انژکتورهای خودرو به خوبی پیشگیری شود.
مکمل‌های بنزین انژکتور شوی با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که برخی برای جلوگیری از ایجاد رسوب و برخی برای از بین رفتن رسوبات ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر انژکتور، در پاک کردن رسوبات سنگین کربنی از سیلندرها، پیستون‌ها و سوپاپ‌های خودرو نیز نقش دارند.

شتاب گیری کند، عملکرد نامطلوب و استارت طولانی و سخت، مهم‌تریننشانه‌ها در کثیف بودن و گرفتگی سیستم انژکتور هستند. اگر این حالت‌ها در خودرو وجود داشته باشد، احتمال اینکه در اثر تجمع رسوبات کربنی، نازل‌های پاشش سوخت گرفته باشند، بالاست. اما با استفاده از مکمل سوخت انژکتورشوی این مشکلات برطرفمی‌شوند.

مکمل بنزین انژکتورشوی ها با برندهای مختلف در دو نوع پاک‌کننده با قیمت بالا و جلوگیری کننده با قیمت پایین عرضه می‌شوند. مکمل‌های سوخت مفید انژکتورها با قیمت پایین، معمولاً برای جلوگیری از تجمع رسوبات کربنی در نازل‌ها و انژکتور هستند. درحالی‌که انژکتورشوی ها با قیمت بالا، در پیشگیری و پاک‌سازی سیستم پاشش سوخت خودرو هم نقش دارند. همچنین این نوع انژکتورها که کیفیت بالایی دارند، در پاک‌کردن رسوبات سنگین کربنی از سیلندرها، پیستون‌ها و سوپاپ‌های خودرو نیز نقش دارند. شایان‌ذکر است که عملکرد عالی و چشمگیر این نوع انژکتورها، بر اساس دستورالعمل سازنده آن می‌باشد.

لوبریکانت سیلندر:

به دلیل استفاده از روغن‌موتورهایی که ویسکوزیته بالایی داشتند و همچنین رانندگی با سرعت بالا و هم‌زمانجلاخوردن رسوبات، سوپاپ خودروهای قدیمی حالت چسبندگی می‌گرفتند. برای برطرف‌کردن این مشکل، مکمل‌های سوخت مفید با ویسکوزیته پایین تولید شدند و هم‌زمان خاصیت شویندگی به آن دادند. اکنون این مشکل با استفاده از مکمل‌های بنزین و مکمل‌های سوخت مفید در خودروهای جدید وجود ندارد.

 

راهنمای خرید مکمل سوخت

مکمل بنزین ضد ژل مخصوص گازوئیل

مکمل سوخت ضد ژل یکی از مکمل‌های سوخت مخصوص خودروهای دیزلی است که سوخت مورد نیاز آن‌ها گازوئیل است.
ممکن است که گازوئیل بر اثر هوای سرد در باک خودرو به صورت ژله‌ای و یا کریستالی دربیاید که این اتفاق باعث خرابی فیلترها و سیستم سوخت رسانی خودرو شده و در نهایت باعث صدمه رسیدن به موتور خودرو خواهد شد که تعمیر آن علاوه بر مدت زمان زیاد، هزینه هنگفتی را نیز در پی خواهد داشت، وظیفه اصلی مکمل سوخت ضد ژل جلوگیری از کریستالی شدن سوخت خودرو و آسیب رسیدن به سایر قطعات است.

در فصل زمستان احتمال دارد بر اثر سردی هوا، گازوئیل به‌صورت ژل یا کریستالی در بیاید.  این واقعه می‌تواند خطر جدی برای فیلترها و سیستم سوخت‌رسانی باشد و در نهایت به موتور خودرو آسیب جدی برساند. در جدیدترین اتومبیل‌های دیزلی،در اتصالات سوخت‌رسانی، از سیستم گرمکن استفاده می‌کنند تا موتور خودرو را از آسیب‌های جدی دورنگه دارند. کریستالی شدن سوخت خودرو موقع سرد بودن هوا یا خاموش بودن ماشین به مدت طولانی،مشکلات دیگری هستند که برای خودرو پیش می آیند.مکمل‌های ضد ژل به‌منظور جلوگیری از کریستالی شدن سوخت خودرو ساختهشده‌اند و درعین‌حال به استارت اولیه و سرد بودن خودرو کمک شایانی می‌کنند.

ما در این مقاله انواع مکمل‌های سوختی وکاربرد آنها را برای شما بیان کردیم. کاربران سایت می‌توانند تمامی اطلاعات موردنیاز خود را در مورد مکمل بنزیندر این مقاله بخوانند. همچنین ناگفته نماند که شما می‌توانیدانواع مکمل‌های بنزین را در سایت ما مشاهده و بر اساس نیاز خود، نوع آن را خریداری کنید. اگر تا الان هم سؤال یا ابهامی در خصوص مکمل‌های بنزینی دارید،می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

تا چه مدت می‌توان مکمل بنزین را نگهداری کرد؟

بهترین زمان استفاده از مکمل بنزین نهایتا تا یک سال پس از تولید آن است و بهتر است که پس از خرید اکتان بوستر مخصوص خودرویتان مدت زمان زیادی آن را نگه نداشته و از آن استفاده کنید.

آیا پس از سوخت گیری نیز می‌توان مکمل بنزین را به سوخت خودرو اضافه کرد؟

برای کارایی مطلوب و حداکثری مکمل‌های سوخت باید هنگام خالی بودن باک و پیش از اقدام جهت سوخت گیری از آن‌ها استفاده کرده و به باک خودرویتان اضافه کنید.

آیا مکمل‌های بنزین انواع مختلفی دارند؟

بله، اکتان بوستر، انژکتور شور، تثبیت کننده سوخت، لوبریکانت سیلندر و ... از انواع مختلف مکمل‌های بنزین هستند که شما با توجه به نوع خودرو و کاربرد مد نظرتان می‌توانید هر یک از آن‌ها را تهیه کنید.

آیا برای خودروهای دیزلی نیز مکمل سوخت وجود دارد؟

بله، مکمل ضد ژل یکی از مکمل‌های سوخت مخصوص خودروهای دیزلی است که در فصل سرما از کریستالی شدن گازوئیل در باک خودرو جلوگیری می‌کند.

اکتان بوستر خودروهای مختلف متفاوت است؟

بله، اکتان بوسترهای مختلف با توجه به شرایط خودروهای متفاوت، تولید و به بازار عرضه می‌شوند که شما به هنگام خرید باید به سازگاری اکتان بوستر با خودرویتان توجه کرده و مناسب‌ترین مکمل سوخت را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *