مکمل سوخت

مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟

همه صاحبین خودروهای بنزین سوز و دیزلی می‌دانند که مصرف سوخت بی کیفیت چه تاثیری در قطعات ماشین دارد و باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود. در نتیجه به دنبال روشی هستند که این عوارض را به حداقل برسانند. مکمل سوخت، یک محصول بی‌نظیر است که از شکل گیری بسیاری از این مشکلات جلوگیری می‌کند. اما اینکه چطور عمل می‌کند و چه مزایایی دارد؟ سوالاتی است که در ادامه تیم تولید محتوای ووفر به آنها پاسخ خواهد داد:

معرفی مکمل سوخت

مکمل سوخت، ماده‌ای شیمیایی است که با هدف بهبود کیفیت سوخت و افزایش کارایی آن تولید می‌شود. با توجه به نوع سوخت مصرفی اتومبیل، انواع مختلفی از این محصول وجود دارد که در ترکیبات با هم متفاوتند و این برای سازگاری بیشتر با سوخت و قطعات اتومبیل است. احتمالا انواع مکمل‌ها را در جایگاه سوخت مشاهده کرده‌اید. معمولا متصدی جایگاه برای بالا رفتن کیفیت سوخت، خرید و استفاده از آن را پیشنهاد می‌کند.

امروزه خرید مکمل بنزین با چندین کارایی مختلف تولید می‌شود که استفاده از آن را مقرون به صرفه خواهد کرد. دلیل دیگری که باعث ترغیب صاحبین خودروها جهت استفاده از مکمل‌های سوخت می‌شود، افزایش توان سوخت است. معمولا هر خودرو، برای اینکه به خوبی کار کند نیاز به سوخت، با اکتان مشخص دارد. اگر اکتان سوخت، کمتر از حد استاندارد خودرو باشد در حین حرکت باعث بروز پدیده ناک شده، در نتیجه صدمات جدی به خودرو وارد می‌شود. بدین منظور برای جلوگیری از خسارت، از مکمل‌ها برای افزایش اکتان سوخت استفاده می‌شود. این محصول به شدت روی کیفیت پایین بنزین اثر می‌گذارد و آن را بهبود می‌دهد.

در صورتی که میخواهید به صورت کامل در خصوص مزایا و معایب مکمل سوخت آشنا شوید پیشنهاد میکینم مقاله مزایا و معایب مکمل سوخت را مطالع فرمایید.

مهمترین کارکرد مکمل سوخت مراقبت از خودرو است

مهمترین کارکرد مکمل سوخت مراقبت از خودرو است.

مکمل بنزین از لحاظ عملکرد

تمامی انواع مکمل سوخت موجود در بازار از لحاظ عملکرد به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

  • دسته اول افزایش دهنده توان و عملکرد سوخت است.
  • دسته دوم مراقبت خودرو با رفع کردن مشکلات ناشی از سوء اثر بنزین بی‌کیفیت بر روی قطعات و بخش‌های مختلف خودرو است.

البته محصولاتی نیز وجود دارد که دارای چندین کارایی هستند و می‌توانند برخی از مزایای هر دو دسته را پوشش دهند. در ادامه به معرفی انواع مکمل‌ها می‌پردازیم. لازم به ذکر است که مکمل‌های بنزین ووفر چندین کارایی داشته و از مزایای گستردهتری به نسبت سایر رقبایشان برخوردار هستند.

معرفی مکمل‌های سوخت موجود در بازار

امروزه مکمل‌های سوخت مختلف با کاربردهای متفاوتی در بازار وجود دارند که تمامی صاحبین خودرو می‌توانند با توجه به انتظاری که از مکمل سوخت دارند، بهترین و کارآمدترین مکمل را متناسب با سوخت خودرویشان انتخاب و خریداری کنند.
از جمله مهم‌ترین مکمل‌های سوخت موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مکمل سوخت تقویت کننده یا همان اکتان بوستر
  • مکمل سوخت روان کننده
  • مکمل سوخت تثبیت کننده
  • مکمل سوخت پاک کننده
  • مکمل سوخت بهبود دهنده

کاربرد مکمل سوخت

هر کدام از مکمل‌های معرفی شده دارای کارکرد خاصی است که افراد بر اساس نیاز خودرویی که دارند می‌توانند انتخاب و خریداری کنند. کاربرد مکمل سوخت به شرح زیر است.

بهبود دهنده‌ها ( Gas Treatments )

بهبود دهنده‌ها در واقع برای افزایش کیفیت سوخت خودرو استفاده می‌شوند. همچنین قدرت پاک کنندگی دارند و ذرات آب و کربن موجود در سوخت را از بین می‌برند. این مکمل‌ها در کاهش آلودگی نیز نقش موثری دارند. استفاده از آن در فصل سرد مانع از یخ زدن کانال و لوله‌های سیستم سوخت می‌شود. بهبود دهنده‌ها جزو ارزان‌ترین مکمل‌های موجود در بازار هستند و به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می‌کنند.

پاک کننده‌ها(Cleaner)

یکی از موثرترین قطعات در سیستم سوخت رسانی، انژکتور خودرو است که در صورت کثیف شدن و یا خراب شدن آن، فرآیند احتراق و سوخت رسانی به صورت کامل مختل شده و شتاب و قدرت موتور خودرو به شدت کاهش می‌یابد، به همین دلیل از مکمل سوخت پاک کننده جهت جلوگیری از اجتماع رسوب کربن در انژکتور خودرو استفاده می‌شود.

اکتان بوستر در تقویت سوخت و افزایش راندمان آن بسیار موثر است.

اکتان بوستر

بر خلاف پاک کننده‌ها، اکتان بوستر قدرت کافی برای پاکسازی سیستم سوخت رسانی را ندارد. کارایی اصلی آن در افزایش میزان اکتان سوخت است. برای افزایش توان و کارایی موتور، استفاده از مکمل اکتان بسیار کاربردی است. از محصول فوق زمانی استفاده می‌شود که میزان اکتان موجود در سوخت نیازهای خودرو را تامین نکند. سایر مزیت‌های استفاده از مکمل اکتان می‌توان به بهینه کردن مصرف سوخت، کاهش آلایندگی و کمک به روان کار کردن سیستم سوخت اشاره کرد.

مکمل‌های بنزین تولید شده در شرکت ووفر با ضمانت کیفیت و فاقد مواد دارای خورندگی، سرب و MMT را در صفحه مکمل بنزین مشاهده و سفارش دهید.

انواع پرفروش ترین اکتان بوسترتولید شده در شرکت دانش‌بنیان ووفر:

در صورت نیاز به راهنمایی جهت انتخاب مکمل بنزین مناسب خودرو و یا موتورسیکلت شما میتوانید صفحه راهنمای انتخاب را مشاهده نمایید:

📍 راهنمای انتخاب مکمل سوخت

تثبیت کننده ( Fuel Stabilizer )

از این مکمل سوخت در زمانی استفاده می‌شود که قرار است سوخت مدت زیادی درون باک باقی بماند. در حالت عادی راکد ماندن سوخت در مدت طولانی باعث کاهش کیفیت و تولید مواد صمغی می‌شود. این مواد معمولا در کاربراتور و سوپاپ‌ها تشکیل می‌شوند و روند سوختن بنزین را با اختلال مواجه می‌کنند در نتیجه از تثبیت کننده‌ها استفاده می‌شود. تثبیت کننده مانع از افت کیفیت و ته نشین شدن مواد درون سوخت، در خودرو می‌شود. این کار را با جذب آب انجام می‌دهد همچنین روند اکسیداسیون را کند می‌کند.

روان کننده ( Lubricant )

استفاده از روان کننده‌ها جهت کارکرد بهتر سیستم سوخت است و مانع از تشکیل رسوبات چسبناک می‌شوند. کارایی این مکمل طوری است که بسیاری از مشکلات ایجاد شده در سیستم سوخت را برطرف می‌کند. استفاده از آنها به موتور خودرو کمک می‌کند که در طول گذر زمان دچار فرسودگی نشود.

 

میتوانید بهترین مکمل بازار را از مطالعه صفحه بهترین مکمل سوخت تشخیص دهید و برای خودروی خود خریداری کنید

 

نکات مهم به هنگام خرید مکمل سوخت خودرو

در هنگام خرید مکمل سوخت مورد نیاز خودرویتان بهتر است که نکاتی را مد نظر قرار دهید تا از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری کنید.

تاریخ انقضا مکمل سوخت را چک کنید

مکمل‌های سوخت جزو محصولات شیمیایی موجود در بازار هستند که تاریخ انقضای طولانی مدتی نداشته و در بهترین حالت می‌توانند کیفیت و کارایی خود را در مدت زمان یک سال پس از تولید حفظ کنند، پس بهتر است که به هنگام خرید مکمل سوخت خودرویتان حتما تاریخ تولید و انقضای آن را چک کنید.
فراموش نکنید که استفاده از مکمل بنزین تاریخ گذشته می‌تواند صدمات جدی را به سیستم و قطعات خودرویتان وارد کند.

به برند تولید کننده مکمل سوخت دقت کنید

امروزه برندها و کارخانجات بسیاری در زمینه تولید و عرضه انواع مکمل‌های سوخت فعالیت می‌کنند و ممکن است همین موضوع به هنگام خرید مکمل سوخت شما را سردرگم کند.
با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید برندهای تولید کننده مکمل‌های سوخت باکیفیت مانند ووفر را شناخته و خرید خود را به راحتی از آن‌ها انجام دهید، مکمل‌های سوخت بی کیفیت، تقلبی و نامرغوب می‌توانند صدمات وسیعی را به موتور خودرویتان وارد کنند.

مکمل سوخت متناسب با بودجه‌تان را خریداری کنید

مکمل‌های سوخت مختلف با قیمت‌های متنوعی در بازار وجود دارند، پس بهتر است که شما با توجه به هزینه مد نظرتان، بهترین مکمل بنزین با بیشترین کارایی را خریداری کنید. هرگز فراموش نکنید که مکمل‌های سوخت ووفر، با قیمتی به‌صرفه و مناسب، بالاترین کیفیت و کارایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

مزایا و معایب انواع مکمل‌های سوخت را به خوبی بررسی کنید

برای شناخت بیشتر و بهتر انواع مکمل‌های سوخت می‌توانید مزایا و معایب مکمل‌های سوخت را مطالعه کرده و پس از بررسی آن‌ها، مکمل سوخت مورد نظرتان را تهیه و خریداری کنید. تمامی مشاوران شرکت ووفر به شما کمک خواهند کرد تا انتخاب دقیقی داشته و به راحتی، مکمل سوختی متناسب با خودرویتان خریداری کنید.

میزان تاثیر مکمل سوخت در خودروها

انواع مکمل سوخت مزایای زیادی برای انواع خودروها دارد. این محصولات در کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و یا تعویض قطعات خودرو نقش موثری دارند. زیرا به خوبی قادر هستند که محیط داخلی و قطعات سیستم سوخت را از هر نوع جرم و رسوب پاکسازی نمایند. مکمل‌ها همچنین موجب تقویت سوخت می‌شوند که این باعث افزایش توان خودرو و کارکرد روان‌تر آن می‌شود. همچنین با افزایش دادن کیفیت سوخت، در کاهش تولید آلودگی نیز کمک کننده هستند.

اکتان بوستر از تولید آلایندگی خودرو جلوگیری می‌کند.

اکتان بوستر از تولید آلایندگی خودرو جلوگیری می‌کند.

برای افزایش کیفیت سوخت میزان اکتان را افزایش می‌دهند. به طور کلی مزایا و تاثیر مکمل سوخت برای انواع خودرو اعم از بنزین سوز و دیزلی ثابت شده است. ولی با این حال معایبی دارد که در مقایسه با مزیت‌هایی که دارند قابل چشم پوشی است. از مکمل‌های اکتان باید در مواقعی استفاده شود که خودرو در حال حرکت است. ساکن ماندن طولانی خودرو موجب می‌شود سوخت با مکمل اکتان بر روی قطعات رسوب ایجاد کند.

نکات حائز اهمیت به هنگام استفاده از مکمل سوخت

پیش از استفاده از مکمل سوخت حتما نحوه استفاده و مقدار مورد نیاز در هر بار سوخت گیری را به دقت مطالعه کنید، استفاده بیش از حد مجاز نه تنها باعث بهبود عملکرد مکمل سوخت نشده بلکه باعث آسیب رسیدن به موتور خودرو نیز خواهد شد.میتوانید در صفحه روش استفاده از مکمل بنزین در خصوص نحوه استفاده از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.
از تماس مکمل سوخت با پوست، صورت و چشم‌تان خودداری کنید، در صورت بروز چنین اتفاقی، آن ناحیه را بلافاصله با آب شست و شو دهید. مکمل سوخت خودرویتان را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
در صورتی که به اشتباه از محلول‌های مکمل سوخت خوردید، فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید. فراموش نکنید که مکمل‌های سوخت پیش از احتراق عملکرد بهتری خواهند داشت.

برای پیدا کردن جواب تمامی سوالات خود می‌توانید با استفاده از چت آنلاین با کارشناسان ووفر در ارتباط بوده و از آن‌ها مشاوره رایگان دریافت کنید.

سوالات متداول درباره مکمل سوخت 

آیا استفاده از مکمل سوخت باعث آسیب رسیدن به قطعات خودرو خواهد شد ؟

خیر، در بسیاری از موارد از مکمل سوخت برای حفظ کیفیت قطعات خودرو استفاده می‌شود اما در صورتی که از مکمل‌های سوخت تقلبی و بی‌کیفیت استفاده کنید قطعا نتیجه برعکس خواهد شد.

آیا مکمل سوخت، مصرف سوخت خودرو را نیز کاهش می‌دهد ؟

بله، مکمل سوخت علاوه بر بالا بردن راندمان و قدرت عملکرد موتور خودرو و از بین بردن رسوبات ناشی از سوخت بی‌کیفیت، مصرف سوخت خودرو را نیز کاهش می‌دهد.

فواید استفاده از مکمل بنزین چیست ؟

بهبود عملکرد موتور، جلوگیری از یخ زدن و بخار شدن سوخت، جلوگیری از رسوب کردن کربن در انژکتور، کمک به بهبود روند احتراق و سوخت رسانی خودرو، کاهش آلایندگی و میزان مصرف سوخت، افزایش عدد اکتان و حفظ کیفیت سوخت و … تنها بخشی از فواید استفاده از مکمل‌های سوخت هستند.

آیا تنها یک نوع مکمل سوخت در بازار وجود دارد ؟

خیر، مکمل‌های سوخت در انواع مختلفی مانند اکتان بوستر، روان کننده، تثبیت کننده، پاک کننده، بهبود دهنده و … در بازار وجود دارند که شما با توجه به کارایی مدنظرتان می‌توانید مناسب‌ترین آن را تهیه کنید.

آیا میزان استفاده از مکمل بنزین بر کارایی آن تاثیر دارد ؟

بله، تمامی مکمل‌های بنزین در هر بار استفاده باید به مقدار معینی که درتوضیحات آن‌ها ذکر شده استفاده شوند، استفاده کمتر و یا بیشتر از مقدار تعیین شده می‌تواند خسارات بسیاری را به بار آورده و منجر به خراب شدن قطعات و موتور خودرویتان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *