مکمل سوخت

بهترین مکمل سوخت و انواع آن

                   

اتومبیل زمانی به خوبی کار می‌کند که یک موتور سالم داشته باشد و موتور سالم نیز در گرو بررسی‌های منظم و استفاده از بهترین مکمل سوخت است تا علاوه بر حفظ عملکرد موتور، باعث طول عمر آن نیز شود. زمانی که موتور اتومبیل به خوبی کار می‌کند هماهنگی بهتری بین سایر قطعات برقرار می‌شود و در نهایت در مصرف انرژی و سلامت کلی خودرو نیز اثر گذار خواهد بود.حال که اهمیت مکمل سوخت روشن شد باید بدانیم که انواع این محصول برای اتومبیل‌های مختلف کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ که در ادامه تیم تولید محتوای ووفر به آنها پاسخ خواهد داد:

با بهترین مکمل سوخت بیشتر آشنا شوید

بهترین مکمل سوخت در واقع حکم داروی تقویتی را برای اتومیبل‌ها دارد و باعث تقویت موتور کمک به عملکرد بهتر آن و در نهایت بالا رفتن راندمان فعالیت اتومبیل می‌شود در نتیجه بسیار اهمیت دارد که چه نوع مکملی برای اتومبیل خود انتخاب کنید. برای هر نوع اتومبیلی با سوخت بنزین و دیزل طیف وسیعی از مکمل سوخت وجود دارد که در ادامه به آنها بیشتر می‌پردازیم.

 برای اینکه  مکمل سوخت بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنیم مقاله مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟  را مطالعه بفرمایید.

معرفی انواع مکمل سوخت

انواع مکمل سوخت فقط شامل تولیدات این محصول توسط برندهای خارجی و ایرانی موجود در بازار نمی‌شود.  مقصود بیشتر مکمل سوخت مناسب برای هر نوع خودرو است. آگاهی از اینکه کدام نوع مکمل سوخت برای ماشین مناسب است کمک بزرگی به:

  • صرفه جویی در مصرف سوخت
  • صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری موتور
  • افزایش کارایی فعالیت موتور
  • کارکرد روان‌تر سایر قطعات اتومبیل
  • افزایش طول عمر موتور و سایر قطعات
  • مانع شدن از یخ زدگی ماشین در هوای سرد
  • کاهش میزان آلودگی‌های تولید شده توسط ماشین

مکمل‌های بنزین تولید شده در شرکت ووفر با ضمانت کیفیت و فاقد مواد دارای خورندگی، سرب و MMT را در صفحه مکمل بنزین مشاهده و سفارش دهید.

انواع پرفروش ترین اکتان بوسترتولید شده در شرکت دانش‌بنیان ووفر:

در صورت نیاز به راهنمایی جهت انتخاب مکمل بنزین مناسب خودرو و یا موتورسیکلت شما میتوانید صفحه راهنمای انتخاب را مشاهده نمایید:

📍 راهنمای انتخاب مکمل سوخت

خواهد کرد. و امامدل‌های مختلف مکمل سوخت شامل مواردی است که در ادامه معرفی می‌کنیم.

بهترین پاک کننده سیستم

پاک کننده سیستم سوخت رسانی ( Fuel System Cleaners )

یکی از انواع مکمل سوخت پاک کننده‌ نام دارد که بخش گسترده‌ای از مکمل‌های اتومبیل موجود را تشکیل می‌دهد. کارکرد آن به حذف مواد زائدی همچون کربن و غیره که در سیستم سوخت باقی مانده مربوط می‌شود. وجود این مواد زائد باعث پایین آمدن عملکرد سیستم خواهد شد بنابراین نیاز است که پاکسازی شود. این پاکسازی قسمت‌های مختلف سیستم سوخت مثل سوپاپ‌ها، انژکتور و کاربراتور را در بر می‌گیرد.

روان کننده

روان کننده‌ها نیز نوعی دیگر از مکمل‌های سوخت هستند که برای جلوگیری از فرسوده شدن اجزای موتور در دراز مدت مناسب است. هدف از طراحی و تولید آن رفع مشکلاتی است که در بخش‌های مختلف موتور اتفاق می‌افتد.

اکتان بوستر ( octane booster )

اما برخی دیگر از مکمل‌های موجود در بازار برای بهبود کارایی موتور اتومبیل تولید می‌شوند که به آنها اکتان بوستر می‌گویند. در واقع کارکرد این مکمل، افزایش سطح اکتان سوخت است و باید قبل از زدن بنزین آن را داخل باک ریخته باشید. اکتان بوستر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند. این کار را با پاکسازی کربن موجود در سیستم سوخت انجام می‌دهد.

تثبیت کننده ( Fuel Stabilizer )

باقی ماندن بنزین در باک در مدت زمان طولانی منجر به افت کیفیت آن شده زیرا شروع به تجزیه شدن می‌کند. در این حالت رسوبات و موادی تشکیل می‌شود که در صورت زیاد شدن و انتشار در بخش‌های مختلف سیستم سوخت، باعث ایجاد اختلال می‌شود. برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی از مکمل‌های تثبیت کننده استفاده می‌شود. کار این مکمل‌ها در واقع حفظ کیفیت بنزین موجود در باک است و روند تشکیل رسوبات را به تاخیر می‌اندازد و به این شکل موجب حفظ سیستم سوخت می‌شود.

مکمل سوخت در مصرف انرژی

بهترین مکمل سوخت در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند.

ارتقا دهنده کیفیت سوخت ( Gas Treatments )

اگر به دنبال مکمل سوخت با کیفیت هستید که به افزایش کیفیت بنزین کمک کند، مکمل‌های ارتقا دهنده بهترین گزینه خواهد بود. نحوه کار آن به این صورت است که باعث از بین رفتن رسوبات کربن می‌شود. در نتیجه به خروج مایعات کمک کرده و ذرات آب را که موجب رقیق شدن سوخت شده را تجزیه می‌کند.

معیارهای لازم برای شناخت و انتخاب بهترین مکمل سوخت چیست ؟

امروزه شاید با وجود تعداد زیاد و متفاوت مکمل‌های سوخت موجود در بازار، شما نیز نتوانید به راحتی بهترین مکمل سوخت را انتخاب کرده و خریداری کنید اما معیارهایی وجود دارد که می‌تواند به شما در شناخت و انتخاب بهترین مکمل سوخت کمک کند.
از جمله این معیارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

کارایی و کیفیت مکمل سوخت

هر کدام از مکمل‌های سوخت علاوه بر کمک به بالا رفتن عدد اکتان سوخت مصرفی کاربردهای متفاوتی دارند، برخی از آن‌ها باعث افزایش قدرت موتور خودرو شده و برخی دیگر باعث جلوگیری از ایجاد جرم در محفظه احتراق شده و به شست و شوی قطعات موتور کمک خواهند کرد اما در این میان مکمل‌های سوختی مانند اکتان بوستر وجود دارد که می‌تواند همزمان تمام کاربردهای مختلف مکمل سوخت را در بر بگیرد و طبیعی است که هر قدر، مزایا و کاربردهای مکمل سوخت بیشتر باشد، آن مکمل سوخت بهتر از سایر محصولات موجود در بازار خواهد بود.
پس هنگام خرید به کاربردهای مندرج بر روی بسته بندی اکتان بوسترها به خوبی توجه کرده و سعی کنید که بهترین آن را انتخاب کنید.

مکمل سوخت متناسب با خودرو

انواع مکمل‌های سوخت با روش‌های مختلف برای خودروهای مشخصی تولید می‌شوند و هر خودرو با توجه به قدرت موتور، ظرفیت باک خودرو، سوخت مصرفی، عدد اکتان مورد نیاز و … به مکمل سوخت مخصوص خود نیاز دارد پس برای خرید بهترین مکمل سوخت لازم است که پیش از اقدام جهت خرید، خودروی خود را به خوبی شناخته و با کمی تحقیق و بررسی و مطالعه دستورالعمل قید شده بر روی بسته بندی اکتان بوسترها، بهترین مکمل سوخت سازگار با موتور خودرویتان را تهیه کرده و به راحتی از آن استفاده کنید. شما میتوانید با مراجعه به صفحه راهنمای انتخاب محصول بر اساس خودرو بهترین مکمل سوخت برای خودروی خود را انتخاب نمایید.

مکمل سوخت فاقد MMT

ام ام تی یک ماده افزودنی فلزی بر پایه منگنز است که باعث بالا رفتن عدد اکتان بنزین می‌شود اما این افزودنی به دلیل فلزی بودن، در زمان احتراق سوخت و ترکیب آن با هوا، نمی‌سوزد و پس از مدتی در محفظه احتراق اکسید شده و باعث خرابی قطعات موتور خودرو خواهد شد پس فراموش نکنید که هنگام خرید به سراغ مکمل‌های سوختی بروید که فاقد MMT باشند.
تقریبا اکثر اکتان بوسترهای موجود در بازار دارای MMT هستند و شاید هیچ فروشنده‌ای این نکته را به شما یادآورد نشود اما برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید به راحتی خرید خود را از محصولات متنوع ووفر انجام دهید.
تمامی محصولات تولید شده توسط برند ووفر فاقد MMT بوده و علاوه بر بالا بردن عدد اکتان بنزین، تمامی رسوبات موجود در سوخت را نیز از بین برده و از قطعات موتور خودرو به خوبی محافظت خواهند کرد.

حجم و بسته بندی

یکی دیگر از معیارهای لازم برای شناخت بهترین مکمل‌های سوخت، حجم و بسته بندی آن است.
اکتان بوسترها در حجم‌های مختلف و بسته بندی‌های متفاوتی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند اما بهتر است هنگام خرید، با توجه به دستورالعمل ذکر شده و مقدار مورد نیاز اکتان در هر بار سوخت گیری توجه کرده و بهترین حجم را خریداری نمایید تا از کاهش کیفیت اکتان بوستر به دلیل گذشت زمان جلوگیری کنید. علاوه بر این باید مکمل سوخت خودرو با بسته بندی‌های مقاومی را تهیه کرده تا بتوانند به خوبی کیفیت خود را حفظ کرده و قابل حمل باشند.
بسته بندی‌های مقاوم اکتان بوسترهای ووفر با حجم‌های متناسب با خودرو به شما کمک خواهد کرد تا خریدی راحت و به صرفه را انجام دهید.

 

مزایای استفاده از مکمل سوخت با کیفیت

فرقی نمی‌کند که شما کدامیک از مکمل‌ها را برای اتومبیل خود انتخاب کنید،بهترین مکمل سوخت دارای عملکرد بسیار بالا است که موجب افزایش طول عمر خودرو می‌شود. از جمله مزایای استفاده از این محصول،می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاکسازی سیستم انژکتور و بهبود عملکرد آن
  • کارکرد روان اجزای موتور
  • عملکرد سیستم احتراق
  • کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای
  • کمک به خروج آب از سیستم سوخت ماشین
  • افزایش بهره‌وری کارکرد اگزوز و کاتالیزور
  • مانع از یخ زدگی سوخت ماشین می‌شود ( در خودروهای دیزلی )
  • افزوده شدن اکتان سوخت
  • ممانعت از ناک خودرو

معایب مکمل‌های سوخت

در کنار همه مزایایی که در استفاده از این محصول وجود دارد معایبی نیز مشاهده می‌شود. از جمله معایب مکمل سوخت با کیفیت شامل:

  • قیمت بالایی دارد در نتیجه برای همه مقرون به صرفه نیست.
  • می‌توان از دیگر جایگزین‌ها نظیر بنزین سوپر استفاده کرد.
  • به علت بالا رفتن احتمال انفجار خودرو استفاده از آن با ریسک همراه است.
  • در صورتی که میخواهید به صورت کامل در خصوص مزایا و معایب آشنا شوید پیشنهاد میکینم مقاله مزایا و معایب مکمل سوخت را مطالع فرمایید.

احتیاجی به استفاده از مکمل سوخت نیست

آیا افزایش عدد اکتان تاثیری در عملکرد مکمل خواهد داشت؟

در واقع عدد اکتان نشان دهنده میزان مقاومت بنزین در برابر آتش سوزی است. هر چقدر  عدد فوق بیشتر باشد ماشین را در مقابل آتش سوزی بیشتر محافظت می‌کند. در واقع عدد اکتان میزان سنجش میزان مقاومت سوخت در مقابل احتراق است. به طور کلی تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از مکمل سوخت تا حدی به مدل ماشین شما نیز مربوط می‌شود. معمولا اتومبیل‌هایی که دارای اکتان بیشتر از 98 هستند استفاده از مکمل بسیار مفید خواهد بود.

 

سوالات متداول درباره بهترین اکتان بنزین 

آیا مکمل‌های سوخت فاقد mmt جزو بهترین مکمل‌های سوخت به شمار می‌آیند ؟

بله، mmt یک محلول بر پایه منگنز است که به دلیل فلزی بودن در زمان احتراق همراه با سوخت نمی‌سوزد و پس از مدتی در محفظه احتراق اکسید خواهد شد که این اتفاق منجر به گرفتگی و خرابی قطعات موتور خودرو و از بین رفتن آن‌ها خواهد شد پس برای تهیه بهترین مکمل سوخت باید به سراغ مکمل‌های سوختی بروید که فاقد mmt باشند.

بهترین مکمل سوخت خودرو کدام است ؟

بهترین مکمل سوخت خودرو مکملی است که علاوه بر بالا بردن عدد اکتان بنزین بتواند تمام مزایا و کاربردها از جمله افزایش قدرت موتور، کمک به بالا رفتن شتاب خودرو، محافظت از قطعات موتور، از بین بردن رسوبات موجود در سوخت، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، کمک به حفاظت از محیط زیست و … را نیز در خود گنجانده باشد.

بهترین مکمل‌های سوخت انواع مختلفی دارند ؟

بله، مکمل‌های سوخت در انواع اکتان بوستر، روان کننده، تثبیت کننده، پاک کننده سیستم سوخت رسانی و ارتقا دهنده کیفیت سوخت در بازار موجود هستند که شما با توجه به کارایی مد نظرتان باید با کمی تحقیق، بهترین مکمل سوخت را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

از تمامی مکمل‌های سوخت برای انواع خودرو می‌توان استفاده کرد ؟

خیر، برای هر خودرو با توجه به مدل آن، نوع موتور، ظرفیت باک بنزین و مقدار مورد نیاز مکمل سوخت در هر بار سوخت گیری، مکمل سوخت مخصوصی وجود دارد و نمی‌توان از تمامی مکمل‌ها برای خودروهای مختلف استفاده کرد بلکه باید برای هر خودرو با توجه به موارد گفته شده، مکمل سوخت مخصوص را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

بهترین اکتان بنزین موجود در بازار چیست ؟

اکتان بنزین‌های ووفر بهترین مکمل‌های سوخت موجود در بازار هستند که فاقد mmt بوده و با از بین بردن رسوبات موجود در سوخت باعث بالا رفتن قدرت و سرعت موتور خودرو شده و می‌تواند به سلامت و حفظ کیفیت قطعات موتور نیز به خوبی کمک کرده و باعث کاهش آلایندگی شده و مصرف سوخت خودرو را تا حد بسیار زیادی کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *